Trip report z USA: část třetí (Washington D.C.)

Součástí mé cesty do Spojených států byl i osmidenní pobyt ve Washingtonu D.C. u mé sestřenice. Ač jsem tomu městu po úžasném New Yorku nemohl ze začátku přijít moc na chuť, po těch osmi dnech byl můj názor úplně opačný a Washington mě velice zaujal.

Malá vsuvka: Nebojte, na trip reporty z USA jsem samozřejmě nezapomněl a ani jsem se na ně nevykašlal. Jen je toho na mě opět hodně a bohužel musím dát přednost věcem, za které jsem placen a které, např. kvůli uzávěrce časopisu, nepočkají. Omlouvám se tedy, že je další část až po několika měsících od první a druhé.

Z New Yorku jsme vyjížděli v podvečer, abychom za zhruba čtyři a půl hodiny vysedli ve Washingtonu. Cesta Vamoose autobusem byla vcelku příjemná, moc lidí nejelo, takže jsme každý měli pro sebe celou dvousedačku.

Po příjezdu následoval spánek a do města jsme měli vyrazit další den. Měli… dohnala nás únava z téměř třídenního chození po New Yorku, což znamenalo, že jsme dopoledne proflákali a odpoledne vyrazili do většího nákupního centra Tyson’s Corner. Aspoň jsem využil příležitosti a nakoupil rovnou nějaké dárky pro rodinu. Na jídlo jsme se stavili v T.G.I. Friday’s, které bylo výborné a velmi rád bych si to někdy zopáknul. O českých pobočkách jsem toho však moc dobrého neslyšel, ale chtěl bych to porovnat, takže to jistě někdy v Praze prubnu.

Následující den jsme si naplánovali tůru okolo Bílého domu, Washingtonova památníku a potom směrem ke Capitolu, jehož kopule byla, bohužel, obehnána lešením. Od něj pomalu směr na zastávku metra Metro Center, kdy jsme po cestě míjeli velmi známou budovu FBI (jistě znáte z mnoha filmů či seriálů). Při pohled na mapu bych to ani neřekl, ale nakonec z toho byla téměř desetikilometrová procházka, velmi příjemna však.

Co se dělo v dalších dnech? Byl jsme poprvé nakupovat v běžném americkém supermarketu, byli jsme si zapádlovat v kajaku na řece Potomac (a přímo pod letadly přistávajícími na letišti Ronalda Reagana), prošli večerní a velmi živý Georgetown, zašli na grilovačku k sestřeničiným kamarádům, navštívili Lincolnův památník, National air and space muzeum, předsezónní zápas Washington Capitals proti Carolina Hurricanes, sledovali startující letadla v parku za dráhou Reaganova letiště, zajeli do Alexandrie a trajektem do National Harbor.

Když se tak zpětně za cestováním po Washingstonu ohlížím, tak mě mrzí jedna věc a to ta, že jsem nenavštívil Arlingtonský národní hřbitov.

Jak jsem psal na začátku, po několika dnech v New Yorku a euforii z něj bylo těžké přijít Washingtonu na chuť a nejspíš to i na mně bylo vidět. Po těch osmi dnech jsem však úplně změnil názor, jelikož mi ten klid a čistota Washingtonu nakonec dost sedl. Je úplně jiný než New York, není tam zdaleka tolik turistů, narvané největší atrakce, je tam čistě, staré části města mají velmi pěknou architekturu, večerní život mi přišel takový hodně přátelský a příjemný. Nedá se to slovy moc popsat, člověk to musí zažít, aby věděl, o čem je řeč.

Pokud budete cestovat na východní pobřeží USA, určitě návštěvu hlavního města zvažte, velmi pravděpodobně nebudete litovat. Na závěr přidávám ještě video k třetí části tripreportu.

Adam Kahánek

About Adam Kahánek

Technický produktový manažer u jedné z předních českých IT společností, recenzent počítačového hardwaru pro známé české magazíny ExtraHardware a Computer, recenzent mobilních telefonů pro Svět aplikací, nadšenec do mobilních technologií, Androidu, focení, cestování a letecké/železniční techniky.